מענק עבודה/הכנסה:

20 במאי 2017

ספירת מלאי

20 במאי 2017

אתם נדרשים בהגשת הצהרת הון

המשמעות של הצהרת הון הנה הצגה של הנכסים וההתחייבויות המצויים ברשותו של יחיד לתקופת זמן נתונה, הצהרת הון נדרשים למלא לאחר שמקבלים דרישה מרשות המסים, את הצהרת ההון מגישים מדי כמה שנים, באופן זה מס הכנסה יודע מה השינויים בין נכסיו של הנישום ויכול לבדוק כי השינוי בנכסים תואם את ההכנסות וההוצאות של הנישום.
פקיד השומה במס הכנסה משווה בין הצהרת ההון שהגיש הנישום לאורך כמה תקופות, פקיד השומה יודע באמצעות טבלאות הכוללות את עיסוקו של הנישום, מצבו הכספי ואת ההוצאות הדרושות לו לשם קיום אשר מעודכנות על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, האם המצגים של הנישום נכונים, האם הגידול בנכסיו הגיוני ותואם את הצהרותיו וכו'.
פקיד שומה מנוסה, באמצעות ביצוע חישובים הנסמכים על הצהרות ההון של הנישום הכוללים בחינה של הפרשים בין שתי הצהרות הון תוך התחשבנות במסים ששולמו על ידי הנישום, ברווחים שהיו לו לאורך התקופה ובהוצאות המחיה שלו, יודע לבחון האם ישנם נושאים הדורשים בדיקה בגין הצהרותיו של הנישום למס הכנסה. ברשות פקיד השומה כלים נוספים המאפשרים לו לבחון את הצהרת ההון שהוגשה על ידו, מס הכנסה מחובר למספר מערכות מידע המאפשרות קבלת תמונת מצב על אורח חייו של הנישום.
שימו לב, פקיד השומה, במידה והוא סבור כי הצהרת ההון שהוגשה על ידי הנישום אינה נכונה, עשוי לחייב את הנישום במס נוסף בהתאם להכנסות שהוא סבר שהיו לנישום, ככל שהנישום סבור שפקיד השומה טועה הוא יכול לפנות לבית משפט על מנת לבטל את רוע הגזירה, שם יהיה עליו להוכיח כי השינוי בהונו סביר בהתייחס להכנסתו המוצהרת לאורך התקופות.
בנוסף פקיד השומה מסתייע בהצהרת ההון שהוגשה על ידי היחיד על מנת לבחון הצהרות של צדדים שלישיים לדוגמה, או הכנסות שאמורות להיות ליחיד בהתאם להצהרתו על נכסיו, לדוגמה בדיקה כי היחיד דיווח על הכנסות משכר דירה.

מבנה הצהרת הון

מטרתה של הצהרת ההון הנה לוודא מה ההון העצמי של היחיד, הצהרת ההון הנה למעשה חישוב של נכסים של הנישום פחות התחייבויותיו של הנישום, כאשר התוצאה המתקבלת הנה הנכסים נטו שבבעלות הנישום או במילים אחרות ההון העצמי שברשותו. הצהרת ההון תכלול רשימה של נכסי הנישום, כולל ניירות ערך שברשותו, נכסי דלא ניידי, מזומן בבנק ותוכניות חיסכון, רכב שבבעלותו וכדומה. כמו כן, הצהרת ההון תכלול את התחייבויות הנישום כדוגמה התחייבות בגין משכנתא, הלוואה פיננסית אחרת וכדומה.
הצהרת ההון מלווה באסמכתאות, כלומר מסמכים המעידים על הבעלות של הנישום בנכסים המוצהרים שלו, או המעידים על ההתחייבויות שנטל. שימו לב, בתור נישומים, נמליץ לכם לשמור את כל המסמכים אשר מעידים על הנכסים שברשותכם, וכן על ההתחייבויות שלקחתם על מנת שבשעה שתזדקקו להם תוכלו להשיגם בקלות.

קיבלתם הצהרת הון ראשונה ?

פתיחת עסק כעצמאי או פתיחת חברה תחייב אתכם בהגשת דוח שנתי למס הכנסה, לאחר מכן תדרשו במילוי הצהרת הון מדי תקופה של כמה שנים, את הצהרת ההון תגישו לאחר שמס הכנסה יפנה אליכם ולא באופן עצמאי.
עצמאים רבים מגישים את הצהרת ההון שלהם באופן שגוי, אשר עשוי לפגוע בהם בעתיד.
שימו לב, חשוב מאוד להגיש את הצהרת ההון הראשונה באופן נכון ולא לעשות טעויות שעשויות לעלות לכם בעתיד בממון, הצהרת ההון הראשונה שתגישו תהווה את מקור ההשוואה להצהרות ההון הבאות שתדרשו להגיש, לכן את טופס הצהרת הון חשוב למלא עם רואה חשבון אשר יסייע לכם להזין את הפרטים באופן נכון ויוודא כי אתם מצהירים על כל שהנכם נדרשים להצהיר באופן נכון ומבלי להשמיט פרטים חשובים.
האמור במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי

WhatsApp chat